ΚΑΛΗ ΤΗ ΠΙΣΤΕΙ

Λόγος Κατηχητήριος ἐπί τῇ ἐνάρξει τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς .

Rating:
( 0 Rating )

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ

ΕΛΕ ΘΕΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τ
ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,
ΧΑΡΙΣ ΕΙΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ,
ΠΑΡ’
HΜΩΝ ΔΕ ΕΥΧΗ, ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΙΣ

Ἀδελφοί καί τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Οἱ τά πάντα καλῶς διαταξάμενοι Θεῖοι Πατέρες ἐθέσπισαν ὅπως τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου προηγῆται περίοδος ἀσκήσεως καί πνευματικῆς καθάρσεως, διαρκείας τεσσαράκοντα ἡμερῶν. Ἡ ἄσκησις πραγματοποιεῖται καί διά τοῦ περιορισμοῦ τῶν τροφῶν, δηλονότι τῆς νηστείας, ἀλλά κυρίως διά τῆς ἀποχῆς ἀπό τό κακόν. Τονίζει χαρακτηριστικῶς ὁ ἱερός ὑμνογράφος ὅτι ἀληθής καί εὐπρόσδεκτος ἀπό τόν Θεόν νηστεία εἶναι ἡ τῶν κακῶν ἀλλοτρίωσις, ἡ ἐγκράτεια γλώσσης, ἡ θυμοῦ ἀποχή, ὁ χωρισμός ἀπό τῶν κακῶν ἐπιθυμιῶν, τῆς καταλαλιᾶς, τοῦ ψεύδους καί τῆς ἐπιορκίας, ἡ ἐπανόρθωσις τῆς ἀδικίας, ἡ δίωξις τοῦ ἐμπαθοῦς λογισμοῦ, ἡ θερμή ἐξομολόγησις, ὁ καθαρμός τῆς συνειδήσεως, "ἧς οὐδέν ἐν κόσμῳ βιαιότερον", ἡ ἐγκράτεια ἀπό "παθῶν βλαβερῶν, ἀπό φθόνου καί μίσους, ἀπό πάσης κακίας", ἡ ἀποφυγή τῆς "ἐκτροπῆς τοῦ νοός", ἡ ὁμολογία τῶν ἐσφαλμένων· ὅτι "ἐγγύς ἐπί θύραις ὁ Κριτής ἐστιν", ὁ ἐτάζων καρδίας καί νεφρούς, "ὁ πανταχοῦ παρών καί τά πάντα πληρῶν" (Μέγας Κανών Ἁγίου Ἀνδρέου Κρήτης).

σωματικ σκησις σκοπν χει τν κθαρσιν το νο κα τν προσλωσιν ατο ες τν γπην το Κυρου κα Θεο μν ησο Χριστο. Ταυτοχρνως, κα ες τν γπην τν συνανθρπων μας, ποα κα ποτελε τν πδειξιν τι εμεθα μαθητα το γαπντος ατος. γπη μας πρπει ν εναι μπρακτος κα ν συνεπγεται δι᾿ μς κάποιαν θυσαν πρ ατν. Διτι γπη νευ προσφορς τν ναγκαων λικν κα πνευματικν γαθν ες τν γαπμενον εναι  κενς  λγος. δως κατ τν παροσαν ποχν τς μεγλης θικς κα οκονομικς κρσεως φελομεν, σοι χομεν τν δυναττητα, ν προσφρωμεν μετ λαρτητος, γπης κα σεβασμο πρς τν συννθρωπον τν βοθειν μας πρς ατν. Ττε μνον χαρ μας π τ ναστσει το Κυρου θ εναι πλουσα, ταν κα προσφορ μας πρς τος δελφος Ατο, τος λαχστους, τος συνανθρπους μας, εναι πλουσα. " γαπν τν πλησον ς αυτν οδν περισστερον κκτηται το πλησον· [...] σον ον πλεονζεις τ πλοτ, τοσοτον λλεπεις τ γπ", διδσκει τ ψευδς πατερικν στμα (Μεγλου Βασιλεου, Πρς τος πλουτοντας, P.G. 31,281Β).

κσμος νομζει, τυχς, τι χαρ συμπορεεται πρός τ  λαμβνειν κα κατχειν  πλοτον, δξαν, ξιματα κα λλας πολασεις. "Οδν γάρ χρησττερον νδρς οκ εδτος φιλεν"· κα "ταν δς τιν δεμενον θεραπεας σωματικς, ψυχικς, μ λγε πρς αυτν∙ Τνος νεκεν δενα κα δενα ατν οκ θερπευσεν; λλ' πλλαξον τς ρρωστας, κα μ πατει κενους εθνας τς μελεας. [...] ν γρ πιστξς ατ καθπερ λαιον το λγου τν διδασκαλαν, ν καταδσς τ προσηνείᾳ, ν θεραπεύσς τ καρτερί, θησαυρο παντός επορώτερόν σε οτος ργάσεται" (ερο Χρυσοστμου, Ες Β Κορινθους ΚΖ κα κατ ουδαων Η, P.G.61, 586-587 κα 48, 932-933). λθεια εναι τι χαρ κα κανοποησις π τν προσφορν γπης κα λικν γαθν πρς τν συννθρωπον εναι συγκρτως μεγαλυτρα. συνθης κοινωνικ ντληψις, ποα κα διδσκεται ες τος νους ς πλον συμφρουσα  δι᾿ ατος δς, εναι πλεονεξα κα πληστα. Α δαι μως αται, ταν πικρατσουν, δημιουργον κοινωνικς διαταρξεις, κα τελικς βλπτουν κα ατος ο ποοι ποκτον πρμετρα γαθ π ζημίᾳ τν πολοπων. ναπφευκτος κοινωνικς διαχωρισμς πρπει ν ξομαλνεται κουσως δι τς προσφορς τν χντων πρς τος μ χοντας, ς Κριος μν διδσκει ναφρων νδεικτικς: " χων δο χιτνας μεταδτω τ μ χοντι" (Λουκ. γ΄,11). Μνον δι τς ασθσεως τς ντητος μν πρός λους τος συνανθρπους μας, κα μλιστα τος δυντους, θ διανσωμεν τν περοδον τς γας κα Μεγλης Τεσσαρακοστς θεαρστως κα θ χωμεν τν ελογαν το Χριστο.

Κατά τό τρέχον ἔτος, τό ὁποῖον ἀνεκηρύξαμεν Ἔτος Πανανθρωπίνης Ἀλληλεγγύης, πρέπει, ἐν ὄψει καί τῆς σοβαρᾶς παγκοσμίου οἰκονομικῆς κρίσεως, νά δείξωμεν ὅλοι περισσότερον ἐνδιαφέρον διά τήν ἀνακούφισιν τῶν στερουμένων στοιχειωδῶν ἀγαθῶν ἀδελφῶν μας.

Κατ᾿ ατν τν τρπον θ διανσωμεν  τ "νπιον μν στδιον τν ρετν" θεαρστως κα ν πνευματικ προδ, θ "πολασωμεν το δηναρου", "θ δεχθμεν τ δκαιον φλημα" κα θ ορτσωμεν μ πληρτητα χαρς τν γαν νστασιν το Κυρου,  καθ᾿ ν ληθς "ζω πολιτεεται",  το ποου Χρις κα τ πλοσιον λεος εησαν μετ πντων μν.

Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή ,βιγ´

+ Κωνσταντινουπλεως

διπυρος πρς Θεν εχτης πντων μν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη Πέμπτη η ελευθερία της ταπείνωσης

Η Μεγάλη Πέμπτη είναι για την Εκκλησία μας αφορμή να θυμηθούμε τον Μυστικό Δείπνο, την…

Άφθαρτος στο κελί του βρέθηκε μοναχός που ήταν νεκρός πάνω από ένα μήνα

Μάρτυρες ενός θαυμαστού γεγονότος έγιναν οι Πατέρες της Σκήτης των Καυσοκαλυβίων του…

Πλήθος πιστών για προσκύνημα στον τάφο του Αγίου Παΐσιου

Πλήθος πιστών επισκέφθηκε χθες τη μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στη Σουρωτή…

ΙΕΡΟ ΜΕΤΟΧΙΟΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

ΜΕΤΟΧΙΟΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ ΝΕΣΤΟΥ 10 ΠΟΛΙΧΝΗ ΕΝΑΝΤΙ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ

Το μυστήριο της θείας λειτουργίας τελείτε κάθε Σάββατο και Κυριακή σύμφωνα με το Αγιορείτικο ημερολόγιο και τυπικό και επιτελούνται συχνές αγρυπνίες

Για πληροφορίες τηλ. 2310662820

Νέα ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία
Η ιστοσελίδα Pmnews δεν ευθύνεται για τις απόψεις των μελών της καθώς και για το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες οδηγούν οι διάφοροι σύνδεσμοι. Οι πηγές όσων άρθρων, ειδήσεων ή πληροφοριών ανήκουν σε άλλη ιστοσελίδα αναφέρονται σε εμφανές σημείο.
www.pmnews.gr Νέα ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία | All rights reserved